Over mij
Alles wat je wel of niet wou weten
Hey! Ik ben Tom Franck.
Laten we beginnen met even duidelijk te stellen dat mijn voornaam Tom is en mijn achternaam Franck.
Regelmatig krijg ik namelijk mailtjes die starten met “Dag Frank”.
En ja, meestal laten ze de C dus ook nog vallen…
Zo, dat moest ik even kwijt!
Je bent hier natuurlijk om meer te weten te komen over mij.
Dit ben ik:
De korte versie:
- 29 jaar oud
- Gepassioneerd door marketing
- Founder van UpMoves Marketing Agency
- Ik hou van sporten, eten en reizen
Wat zeg je? Te kort? Geen probleem!
Ik neem je even terug in de tijd. Maar nu ook niet te ver, want dan wordt deze tekst veel te lang.
Al van jongs af aan was ik gefascineerd door de online wereld. Waarom alles op de ouderwetse manier doen, als je het digitaal zoveel sneller en beter kan?
Mijn eerste échte resultaat behaalde ik toen ik 17 jaar oud was. Ik startte een online Tumblr blog die ik organisch tot meer dan 30.000 volgers stuurde.
(Ja, toen was dat nog een populaire website.)
Ik had gezien dat de grote ‘bekende’ pagina’s geld verdienden met Google advertenties…
… en dat wou ik natuurlijk ook!
Mijn vrienden gebruikten hun profiel om grappige foto’s op te delen, maar ik pakte het anders aan.
Ik besloot om all-in te gaan en met een externe tool 300 foto’s per dag in te plannen. Dat was het maximum dat mogelijk was.
Alles stond op voorhand ingepland voor de hele week en zo groeide ik naar een groot account.
Ik scrollde dus niet elke dag doorheen mijn feed om af en toe iets te re-posten. Ik ging naar interessante profielen en selecteerde er daar ineens een hele reeks in bulk met die tool.
Elke dag kwamen er meer en meer volgers bij.
Tot ik een bepaald aantal views per maand bereikte… Ik kwam eindelijk in aanmerking voor Google Ads (toen nog Google AdSense genaamd) en besloot me aan te melden.
Wat voelde ik me cool toen ik mijn verificatie code thuis mocht ontvangen!
En toen ging er een wereld voor me open
Ik verdiende elke maand plots een leuk bedrag… en dat op automatische piloot!
“Wat nu?”
“Moet ik hier belastingen op betalen?”
“Mag dit wel?”
Ik had tientallen vragen.
Na me verder te informeren bij een boekhouder bleek dat ik slechts een bepaald bedrag per jaar mocht verdienen op die leeftijd.
Nu ja, ik had niet te klagen
Ik ontdekte waar mijn interesses lagen en droomde stiekem al van een leven als ondernemer.
Maar die dromen waren nog ver weg…
…want het was tijd om verder te studeren en een diploma te halen.
Tijdens mijn opleiding Grafische & Digitale Media leerde ik zowel de theoretische kant van marketing, als het creatieve aspect zoals grafisch ontwerp, animatie, video, etc.
Ik ga je niet te lang lastigvallen met de saaie details over mijn volledige studietraject, maar wat dacht je van mijn favoriete highlights?
Ik maakte een animatie die geselecteerd werd om op Pukkelpop geprojecteerd te worden voor tienduizenden mensen.
Voor mijn thesis maakte ik als eerste Belg ooit een animatievideo in 360° (VR). Fun fact: Dit werd nog nooit eerder gedaan en er waren 8 zware computers nodig die er 2 dagen over deden om de video te renderen! Met dit project creëerde ik een virtual reality medium om jongeren bewust te maken over de gevaren van cyberbullying.
Google selecteerde een aantal studenten om mee te doen aan een leuk project. We kregen €1000 budget om mee te adverteren en geld in te zamelen voor een goed doel. Samen met mijn team koos ik ervoor om daklozen te helpen. We creëerden een website waarbij men de wensen van daklozen kon vervullen door een bepaald item of een bepaalde activiteit te doneren. In totaal ontvingen we donaties ter waarde van meer dan 30.000 euro. Als kers op de taart werden we uitgenodigd op de Google Headquarters omdat de Google Ads campagne uitzonderlijk veel succes had. Niet alleen was dit een prachtig project met veel betekenis, het was meteen ook een eerste real life kennismaking met marketing en de impact die het kan hebben op mensen.
Al snel werd duidelijk dat ik alle aspecten van marketing leuk vond. Van design en animatie tot uitgebreide groeistrategieën.
Eindelijk was ik klaar om ‘het echte leven’ in te stappen. De start van een nieuw hoofdstuk!
Ik reageerde op een vacature van het Carl Van de Velde Training Instituut.
Het gesprek verliep goed en ik mocht meteen beginnen. In mijn eerste week mocht ik al mee naar een 5-daags seminar met een honderdtal ondernemers.
Wauw, wat was dat geweldig. Een wereld ging open voor me!
Wat volgde was een fantastische periode waar ik zoveel kon bijleren over marketing, ondernemen, sales, hr,…
Ik was omringd door experten, ondernemers en inspirerende mensen!
En dat veranderde mijn mindset volledig.
Ik begon boeken te lezen, masterclasses te volgen en webinars te kijken.
Ik gaf zelfs geld uit aan ‘dure’ online masterclasses over marketing. Iets wat ik voorheen alleen maar een verspilling van tijd en geld zou gevonden hebben.
Vanaf toen investeerde ik in mezelf.
Bovendien nam ik alle content tijdens de vele seminars in me op en maakte ik regelmatig notities over wat ik leerde.
Ik wist al lang dat ik ‘ooit’ ondernemer zou worden, maar het was nog onbekend terrein voor me.
Na enkele super inspirerende maanden voelde ik me er meer en meer klaar voor. Toch bleef het een grote stap en besloot ik nog enkele jaren te wachten.
Maar een jaar later gebeurde er iets onverwacht…
Je voelt het al komen: het grote C-woord!
C O R O N A
De hele business bestond hoofdzakelijk uit fysieke seminars in zowel binnenland als buitenland.
Dat kon even niet doorgaan natuurlijk. Na een intensieve periode had ik voor het eerst sinds lang nog eens tijd om andere dingen te doen.
Ik maakte wandelingen en dacht tijdens de lockdown, net zoals velen, na over mijn leven.
Ik besloot om de grote stap te zetten en mijn btw-nummer aan te vragen.
Iets wat ik voorheen pas van plan was om na enkele jaren te doen…
“Zou je dat wel doen?”
“Zou je niet beter wachten tot na de Corona crisis?”
Niemand die me het aanraadde, maar ik zag het als een ideale kans om te testen of ik er klaar voor was.
Wat volgde was een boeiend proces waarbij ik stap per stap op zoek ging naar klanten.
Enkele weken later kon ik de opdrachten niet bij houden en besefte ik dat ik de juiste keuze gemaakt had.
Hoewel ik nu meer uren werk dan voordien, voel ik me toch meer vrij.
Ik ben enorm dankbaar voor alle kansen die ik gekregen heb en geniet er elke dag van om te bouwen aan mooie projecten.
Dagelijks heb ik wel weer een nieuw business idee en mijn to do lijst wordt steeds langer
Ik heb nog een lange weg te gaan, maar ik geniet van het proces en kan niet wachten om te zien wat de toekomst brengt.
Hoe onderscheid ik me op dit moment?
Doordat ik geen ‘standaard’ marketingprocedures volg.
Ik denk steeds out of the box en bedenk unieke ideeën en strategieën. Bovendien investeer ik voortdurend in masterclasses, waardoor ik steeds de nieuwste marketingmethodes test!
Ik werk voor jouw bedrijf alsof het mijn eigen onderneming is en wil je écht helpen groeien.
Je krijgt van mij een garantie op positieve resultaten en ik onderzoek wat specifiek werkt voor JOU.
Wil jij mijn to do lijst nog langer maken? Of heb je een fantastisch business idee dat je samen wilt uitwerken?
Stuur me even een mailtje via tom@tomfranck.be en we bekijken samen wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Tot binnenkort!
Tom